5 to watch

Er emnet børnetøj, har vi danskere virkelig noget at være stolte af, synes jeg. Dansk børnemode eksponeres som aldrig før, og danske børnebrands er nærmest blevet essensen af og frontløber for skandinavisk design. Udbuddet er også tilsvarende stort, og nye brands – inden for både børnemode og -design/interiør – er at finde hvert halvår på messen. Det er svært ikke helt at fortabe sig i alt det nye, men for mig er der brands, jeg bliver ved og ved med at vende tilbage til.

I indlægget her kan I læse om mine “5 to watch”, der rummer både gammel kærlighed og ny forelskelse. 

1. Hector+Havana

Det nye danske mærke Hector+Havana bliver nærmest ikke nyere. Tilbage i februar, hvor jeg mødte de to skønne kvinder bag for første gang, var brandet kun ni måneder gammelt. Nu seks måneder senere er den første kollektion blevet lanceret, og så sent som i fredags åbnede den fine webshop, der naturligvis sælger Hector+Havanas smukke cashmeresager (dåner ret meget over denne her) men også hårpynt fra Milledeux og plejeprodukter fra Laura Bonné.

I kan læse lidt mere om mærket i indlægget HER.

2. EN FANT 

EN FANT er et af fire brands under Utoft Kids Group. Brandet har i og for sig eksisteret længe, men det kunne godt få lidt mere opmærksomhed og kærlighed, synes jeg.

EN FANT har tidligere kun lavet børnesko, men fra 2015 lancerede EN FANT også sin tøjkollektion. Kollektionen er bygget op om “the enfanted world”, der er beboet af en række fortryllede dyr, der er med til at skabe genkendelighed på tværs af kollektionerne og noget at tale om med børnene. På collagen kan I se en termovest fra EN FANT, som jeg kom til at vise D forleden… Nu spørger han, hvornår den kommer med posten. Ups 🙂 Noget andet fra EN FANT, I lige må klikke forbi, er overtøjet til piger med flæser på skuldrene. Så fint!

3. Monsieur Mini

Det andet nye danske mærke, jeg gerne vil give lidt virtuel kærlighed i dette indlæg, er Monsieur Mini. Monsieur Mini blev skabt i 2014 af Rie, der bor på Frederiksberg. Hun designer blødt og finurligt tøj til de 0-6-årige, hvor der ikke skelnes til, om det er en gut eller gutinde, der skal bære de bløde sager.

Søde Rie mødte jeg for første gang på CIFF i februar (hvor hun forærede D de her lækre stjerneleggings (pt. på udsalg), der er blevet slidt til døde), og her i august måned havde hun så for første gang en stand på messen. Jeg nåede kun liiige at sige hej og småsludre med hende, men jeg håber, at en masse fik øjnene op for Monsieur Mini.

AW17 er netop kommet på webshoppen, og I kan finde den lige her.

4. molo

molo er et af de få brands, jeg aldrig slipper, tror jeg. Det ryger lidt ind og ud af min bevidsthed (og børnenes garderober), men jeg vil altid have et øje på molo. Jeg er ikke altid lige vild med sæsonens prints, men med det efterhånden gigantiske katalog af prints, molo har haft i sin lange historie, kan man vist heller ikke elske alle.

molo ligger leveringsmæssigt lidt for de øvrige brands, så hvor mange andre først lige er kommet med AW17, har molo allerede sendt pre, drop 1 og 2 ud. Kun til glæde for os 🙂 I efterårskollektionen er jeg fuldstændig skudt i printet Bouncing birds, som badekåben på collagen er fra. Så fint og feminint uden at blive nuttet. Til de små og store drenge er Shadow camo et kæmpe hit hos mig.

5. Wheat

Intet børnemode-kærligheds-indlæg uden nogle ord til Wheat. I havde lidt ventet på det, ikke? 😉 Wheat er ikke et flygtigt crush, men et langvarigt forhold. Brandet har jeg kendt, siden jeg blev gravid med D, og jeg har altid fremhævet Wheat for at have et særlig godt fokus på drengemoden. Det er så nemt at fortabe sig i alle de fine ting, der laves til piger, men skal brands virkelig udmærke sig hos mig, så kigger jeg på drengedelen, og som I måske har bemærket, laver alle fem brands i dette indlæg også drengestyles.

Wheat har det sidste års tid fået en ekstra stor stjerne hos mig på grund af samarbejdet med Disney og Wheat. Først og fremmest synes jeg, at det er så imponerende, at et (i internationalt format) lille brand som Wheat er blevet spurgt, om de ville fortolke disse magiske universer, og dels synes jeg, at de bare har gjort det så godt, især på Marvel.

Wheat har næsten alle styles fra AW17 på webshoppen (find nyhederne her), og i løbet af september kommer resten fra Disney– og Marvel-samarbejdet. Yay, jeg glæder mig!

 

P.S. Jeg har for øvrigt trukket en vinder af denne konkurrence. Blev det dig?

Share:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *